هواوی Maimang 6 (میت 10 لایت) با نمایشگر کشیده و چهار دوربین معرفی شد

هواوی Maimang 6 (میت 10 لایت) با نمایشگر کشیده و چهار دوربین معرفی شد
شرکت هواوی، امروز به‌صورت رسمی از گوشی میان‌رده‌ی جدید خود با نام Maimang 6 در چین رونمایی کرد. شرکت هواوی امروز از گوشی میان‌رده‌ی جدیدی را با نام Miamang 6 رونمایی کرد. مهم‌ترین مشخصات این گوشی که آن‌ را نسبت به رقبایش متمایز می‌کند، چهار دوربین (دو دوربین در جلوی گوشی و دو دوربین در […]

شرکت هواوی، امروز به‌صورت رسمی از گوشی میان‌رده‌ی جدید خود با نام Maimang 6 در چین رونمایی کرد.

شرکت هواوی امروز از گوشی میان‌رده‌ی جدیدی را با نام Miamang 6 رونمایی کرد. مهم‌ترین مشخصات این گوشی که آن‌ را نسبت به رقبایش متمایز می‌کند، چهار دوربین (دو دوربین در جلوی گوشی و دو دوربین در پشت گوشی) و نمایشگر بزرگ و کشیده با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ هستند. پیش‌تر اعلام شده بود که هواوی Maimang 6 با نام میت ۱۰ لایت برای عرضه‌ی جهانی معرفی خواهد شد.

گوشی میان‎رده‌ی جدید هواوی Maimang 6 به نمایشگر ۵.۹ اینچی با پنل IPS LCD مجهز شده است و حاشیه‌های باریکی دارد. در حالی‌ که در گوشی‌های میان‌رده‌ی دیگر از نمایشگر با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ استفاده می‌شود، این مدل به نمایشگری با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ مجهز شده است و همین موضوع باعث می‌شود تا صفحه‌نمایش گوشی‌های دیگر نسبت به این مدل، عریض‌تر باشد. پیش‌تر، نمایشگرهای کشیده با نسبت تصویر ۲ به ۱ را در گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ مانند گلکسی اس ۸ و ال‌جی وی ۳۰ دیده بودیم. شرکت هواوی برای میان‌رده‌ی هواوی Maimang 6 از صفحه‌نمایش Full HD + با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل استفاده کرده است.

روی نمایشگر هواوی Maimang 6، شرکت سازنده از یک لایه‌ی شیشه‌ای با طراحی ۲.۵ بعدی استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده تا انحنای خفیفی در لبه‌های صفحه‎نمایش وجود داشته باشد. سازنده‌ی چینی، چیپ‌ست Kirin 659 را با هشت هسته‌ی پردازشی برای میان‌رده‌ی جدید خود در نظر گرفته است که پیش‌تر نیز در گوشی نوا ۲ پلاس استفاده شده بود.

هواوی Maimang 6 از چهار گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند و فضای ذخیره‌سازی آن نیز ۶۴ گیگابایت است. مانند بیشتر گوشی‌های دیگر این سازنده، هواوی Maimang 6 نیز از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند؛ هرچند برای استفاده از آن، باید تنها به یک سیم‌کارت رضایت دهید؛ در غیر این‌ صورت، می‌توانید از ترکیب دو سیم‎کارت با اندازه‌ی «نانو» استفاده کنید. سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا روی گوشی هواوی Maimang 6 نصب شده و شرکت سازنده، سیستم‌عامل اندروید را با رابط‌ کاربری EMUI ۵.۱ شخصی‌سازی کرده است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، هواوی Maimang 6 از چهار دوربین استفاده می‌کند و جدا از طراحی کشیده‌ی آن، استفاده از چهار دوربین باعث شده است تا این مدل از رقبای اندرویدی هم‌قیمت خود پیش بیافتد. در جلوی گوشی و در حاشیه‌ی بالای نمایشگر، یک سنسور سلفی ۱۳ مگاپیکسلی به همراه یک سنسور ۲ مگاپیکسلی دیگر قرار دارد و در پنل پشتی نیز، شرکت سازنده از ترکیب دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. فلش LED برای دوربین اصلی نیز درنظر گرفته شده تا هواوی Maimang 6 در محیط‌های کم‎نور، تصاویر مناسبی به ثبت برساند.

از دیگر قابلیت‌های این مدل، می‌توان به پشتیبانی هواوی Maimang 6 از بلوتوث ۴.۲، اتصال بی‌سیم 4G LTE و وای‌فای 802.11 b/g/n اشاره کرد. ابعاد گوشی میان‎رده‌ی جدید هواوی، ۱۵۶.۲ در ۷۵.۲ در ۷.۵ میلی‌متر است و این مدل، در مجموع ۱۶۴ گرم وزن دارد. حسگر تشخیص اثر انگشت در گوشی هواوی Maimang 6 در پنل پشت گوشی جای گرفته است.

جنس بدنه‌ی Maimang 6 از فلز است و شرکت سازنده، آن ‎را در سه رنگ مشکی، طلایی و آبی ارائه می‎دهد. پیش‌فروش گوشی جدید هواوی از امروز در چین آغاز شده و شرکت سازنده برچسب قیمتی ۲۳۹۹ یوآن (۳۶۵ دلار) را برای میان‎رده‌ی جدیدش در چین درنظر گرفته است. عرضه‌ی گوشی Maimang 6 در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) آغاز خواهد شد.

در رابطه با عرضه‌ی جهانی این مدل، باید گفت که هواوی Maimang 6 در خارج از بازار چین احتمالاً با نام میت ۱۰ لایت یا G10 به فروش خواهد رسید. در صورتی‌ که شرکت سازنده برای عرضه‌ی این مدل به‌صورت جهانی برنامه‌‏ریزی کرده باشد، انتظار داریم گوشی میان‌رده‌ی هواوی Maimang 6 با نام میت ۱۰ لایت به همراه فبلت‌های پرچم‌دار جدید این سازنده یعنی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر ماه) به‌صورت رسمی معرفی شود؛ البته، مشخص نیست که گوشی میان‌رده‌ی هواوی Maimang 6 با چه قیمتی در خارج از بازار چین به فروش خواهد رسید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد