خمیدگی پایین صفحه نمایش آیفون 10 برای طراحی تمام صفحه

  • تاریخ: شنبه 22 مهر 1396 - 13:56
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
خمیدگی پایین صفحه نمایش آیفون 10 برای طراحی تمام صفحه
سه هفته از زمان معرفی آیفون X اپل می‌گذرد، ولی به‌تازگی قابلیت ویژه‌ای از این گوشی کشف شده که بسیار جذاب است. کمتر از یک ماه از معرفی نسل جدید پرچم‌دار اپل موسوم به آیفون 10 می‌گذرد که حرف و حدیث‌هایی چون مشکلات تولید انبوه و تأمین سنسور سه‌بعدی تشخیص چهره به گوش می‌رسد. اما […]

سه هفته از زمان معرفی آیفون X اپل می‌گذرد، ولی به‌تازگی قابلیت ویژه‌ای از این گوشی کشف شده که بسیار جذاب است.

کمتر از یک ماه از معرفی نسل جدید پرچم‌دار اپل موسوم به آیفون 10 می‌گذرد که حرف و حدیث‌هایی چون مشکلات تولید انبوه و تأمین سنسور سه‌بعدی تشخیص چهره به گوش می‌رسد. اما پیش‌فروش این گوشی طبق برنامه از روز ۲۷ اکتبر (۵ آبان) شروع می‌شود و از روز سوم نوامبر (۱۲ آبان) وارد بازار خواهد شد.

هر آیفون X که به دست هر فروشگاهی در سراسر دنیا می‌رسد، از چندین ماه قبل توسط یکی از کاربران خریداری شده است و بلافاصله به دست آن‌ها می‌رسد. به نظر می‌رسد این روند حداقل تا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ ادامه داشته باشد.

زمانی که اپل در جریان رویداد خود از آیفون 10 در کنار دو پرچم‌دار دیگر این خانواده رونمایی کرد، طبیعی بود که زمان بیشتری به آیفون X اختصاص دهد؛ چرا که این گوشی جذاب‌ترین پرچم‌دار تاریخ این کمپانی به شمار می‌رود و بهترین تلاش اپل در ظاهر و امکانات این گوشی مشهود است. قطعا این گوشی علاوه بر ویژگی‌های مطرح شده، امکانات نهفته‌ای دارد که کم‌کم قابلیت‌های جذاب آن تا چند ماه بعد از معرفی محصول کشف می‌شود.

اپل برای بهره‌گیری از نمایشگر بدون حاشیه و تمام صفحه در آیفون 10 تمامی خلاقیت خود را به‌ کار گرفته است. در واقع راهکار این کمپانی برای غلبه بر مشکلات این سبک طراحی فوق‌العاده است. بهترین مثال این ادعا را می‌توان روشی دانست که اپل برای حذف حاشیه‌ی پایین گوشی در نظر گفته است که در دیگر گوشی‌های مشابه بازار همچنان دیده می‌شود. این حاشیه به این دلیل وجود دارد که قطعات کنترلر هر نمایشگری در قسمت زیر آن وجود دارد و صفحه نمایش بدون آن نمی‌تواند کار کند.

اما اپل در این زمینه چه کاری انجام داده است؟

اپل از پنل‌ منعطف در آیفون 10 استفاده کرده است، به‌طوری‌که می‌تواند پایین نمایشگر را به همراه خود خم کند. در این روش، کنترلر نمایشگر به جای قسمت زیر حاشیه‌ی آن، دقیقا پشت صفحه نمایش قرار می‌گیرد.

زیبایی آیفون 10 به همین جا ختم نمی‌شود و این گوشی با ترکیب راهکارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توانسته است بسیار جذاب و هوشمند باشد. بهترین نمونه را می‌توان گزینه‌ی جدیدی دانست که به‌تازگی توسط فون‌آرنا کشف شده است.

راهکار امنیت بیومتریک جدید اپل به نام Face ID در آیفون 10، جای Touch ID را گرفته است و باعث شده چنین قابلیت تشخیص چهره‌ای را پیشتر در هیچ گوشی دیگری شاهد نباشیم. البته فیس‌آی‌دی به خوبی در قفل‌گشایی گوشی و اعتبارسنجی تراکنش‌های مبتنی بر اپل‌پی کار می‌کند، اما به‌تازگی قابلت جدیدی از این سیستم کشف شده است.

زمانی که یکی از کابران آیفون X، پیام یا هشدار جدیدی روی گوشی خود دریافت می‌کند، با بالاکشیدن آن می‌تواند پیام را بخواند. اما اگر شخص دیگری بخواهد گوشی را بردارد و پیام مورد نظر را بخواند، این پیام مخفی خواهد شد.

با استفاده از Face ID در واقع اپل می‌خواهد مالک واقعی گوشی آیفون 10 را مشخص کند. این روشی می‌تواند برای اضافه کردن یک لایه‌ی امنیتی و محافظت از حریم شخصی حتی در مورد پیام‌های نمایش داده شده روی صفحه‌ی قفل گوشی کاربردی باشد.

  • تاریخ: شنبه 22 مهر 1396 - 13:56
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد