ال جی جی 7 به اسکنر عنبیه مجهز خواهد شد

  • تاریخ: چهارشنبه 22 آذر 1396 - 12:16
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
ال جی جی 7 به اسکنر عنبیه مجهز خواهد شد
ال‌جی، ماژول جدیدی طراحی کرده است که می‌تواند به‌عنوان اسکنر عنبیه و سنسور دوربین سلفی مورد استفاده قرار بگیرد. با نزدیک شدن به سال نوی میلادی، گمانه‌زنی‌ها در مورد پرچم‌داران احتمالی سال ۲۰۱۸ شدت گرفته است. ال‌جی نیز بنابر سنت سالانه‌ی خود، احتمالاً دو گوشی پرچم‌دار جدید در سال آینده معرفی خواهد کرد. این شرکت کُره‌ای، […]

ال‌جی، ماژول جدیدی طراحی کرده است که می‌تواند به‌عنوان اسکنر عنبیه و سنسور دوربین سلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

با نزدیک شدن به سال نوی میلادی، گمانه‌زنی‌ها در مورد پرچم‌داران احتمالی سال ۲۰۱۸ شدت گرفته است. ال‌جی نیز بنابر سنت سالانه‌ی خود، احتمالاً دو گوشی پرچم‌دار جدید در سال آینده معرفی خواهد کرد.

این شرکت کُره‌ای، از دو گوشی پرچم‌دار در سال جاری رونمایی کرد؛ ال‌جی جی ۶ نیمه اول سال، با حاشیه‌های باریک معرفی شد و ال‌جی وی ۳۰ با پنل اولد و حاشیه‌های نازک‌تر نمایشگر، اواخر تابستان از راه رسید. هر دو پرچم‌دار امسال ال‌جی به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی و سیستم تشخیص چهره مجهز شده‌اند؛ البته برخلاف آیفون ۱۰، از دوربین سلفی برای شناسایی چهره کاربران استفاده می‏‌شود.

برای سال آینده، به‌ نظر می‌رسد که شرکت ال‌جی یک اسکنر عنبیه را به همراه جی ۷ ارائه خواهد داد. باید پذیرفت که حسگر اثر انگشت دیگر قابلیت چندان جدیدی نیست؛ حتی بسیاری از سازندگان به دنبال روش جایگزین دیگری هستند که بتواند تجربه‌ی کاربران را دگرگون کند. به‌عنوان مثال، گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ از اسکنر عنبیه استفاده می‌کنند؛ باید اشاره کرد که این دو مدل، تنها محصولات مجهز به اسکنر عنبیه نیستند و مایکروسافت، پیش‌تر با پرچم‌داران ویندوزی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال، روش مشابهی ارائه داده بود. آیفون ۱۰ (iPhone X)، گوشی ۱۰۰۰ دلاری اپل از سیستم تشخیص چهره Face ID استفاده می‌کند که با نقشه‌برداری از صورت، می‌تواند هویت کاربران را احراز کند.

ال جی جی ۷

پتنت به ثبت رسیده توسط ال‌جی، یک سنسور جدید است که می‌تواند به‌عنوان دوربین سلفی و اسکنر عنبیه عمل کند. ماژول توسعه‌یافته توسط ال‌جی، این شرکت را از جای‌گیری یک حسگر مادون قرمز مجزا برای بررسی عنبیه چشم کاربران بی‌نیاز خواهد کرد؛ به همین جهت، کاربر به کمک ماژول جدید کُره‌ای‌ها می‌تواند عکس سلفی بگیرید یا هویت خود را به‌منظور آنلاک شدن دستگاه احراز کند؛ ضمن اینکه در فضای بالای صفحه‌نمایش صرفه‌جویی خواهد شد. البته مشخص نیست که در صورت عرضه جی ۷ با چنین قابلیتی، شاهد حذف حسگر اثر انگشت از پرچم‌دار جدید ال‌جی باشیم؛ ممکن است مانند سامسونگ، این شرکت به کاربران حق انتخاب بدهد تا برای احراز هویت خود، تنها به یک روش محدود نباشند.

مشخصات و زمان عرضه احتمالی گوشی ال‌جی جی ۷

در حال‌حاضر، آنچه درباره‌ی گوشی جدید ال‌جی می‌دانیم، بسیار محدود است و تصویری نیز به‌ دست نیامده است. احتمال می‏‌دهیم ال‌جی جی ۷ به پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز شده باشد؛ این غول کُره‌ای، جی ۶ را در حالی با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ عرضه کرد که پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به‌صورت رسمی معرفی شده بود.

از دیگر گمانه‌زنی‌ها در مورد پرچم‌دار بعدی ال‌جی، می‌توان به ارائه‌ی آن با یک نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ مانند آنچه در وی ۳۰ به‌ ‏کار گرفته شده است، اشاره کرد. سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸، زمان‌ بسیار مناسبی برای رونمایی از گوشی ال‌جی جی ۷ خواهد بود؛ این شرکت، می‌‏تواند پرچم‌دار بعدی خود را در نمایشگاه CES در ماه ژانویه رونمایی کند یا جایگزین جی ۶ با یک‌ ماه تأخیر در نمایشگاه MWC بارسلون در ماه فوریه ارائه شود.

  • تاریخ: چهارشنبه 22 آذر 1396 - 12:16
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد