بعد از عرضه نسخه چین Mi Band 5 نسخه جهانی به زودی عرضه می شود

بعد از عرضه نسخه چین Mi Band 5 نسخه جهانی به زودی عرضه می شود

اولین چیزی که در نگاه به این دستبند توجه را جلب می‌کند، نمایشگر نسبتا بزرگ آن است. این نمایشگر AMOLED قطری معادل 1.1 اینچ دارد که در قیاس با نمایشگر 0.95 اینچی در Mi Band 4، حدود 20 درصد بزرگ‌تر شده است. شاید این امر، اتفاق چندان چشم‌گیری به حساب نیاید اما حاشیه‌های آن کمتر شده و مسلما فضای بیشتری برای نمایش اطلاعات در دسترس است. رزولوشن نمایشگر 126×294 پیکسل بوده و از 100 درصدِ پهنه رنگی P3 پشتیبانی می‌کند. وجود پوششی از جنس شیشه حرارت دیده 2.5 بعدی و لایه ضد اثرانگشت، از کیفیت بالای نمایشگر خبر می‌دهد.

بیش از 100 واچ‌فیس جدید انیمیشنی برای Mi Band 5 پیش‌بینی شده که از شخصیت‌های محبوب سریال‌های انیمیشن اقتباس شده‌اند. از جمله این سریال‌ها می‌توان به باب اسفنجی، کارآگاه کونان، نئون جنسیس اونگلیون و Hatsune Miku اشاره کرد. همان‌طور که در تصاویر نیز مشاهده می‌شود، می‌توان واچ‌فیس این شخصیت‌ها را با بند همرنگ آنها ست کرد. حتی می‌توانید رابط کاربری دیوایس را با اضافه نمودن ماژول‌های کاربردی مطابق با میل خود، تغییر دهید.

دومین تغییر بزرگی که در طراحی Mi Band 5 مشاهده می‌شود. داک شارژر جدیدی‌ست که به صورت مغناطیسی به بدنه متصل می‌شود. در سری‌های قبلی این دستبند، کاربر مجبور بود دستگاه را برای شارژ کردن از بند سیلیکونی خود خارج کرده و در پایه شارژ قرار دهد. اما در مدل جدید، دیگر نیازی به این کار نیست. دو الکترودی که از قسمت زیرین دستبند بیرون زده‌اند، همان محلی‌ست که داک شارژر مغناطیسی روی آن سوار شده و باتری 125 میلی‌آمپر ساعتی Mi Band 5 را شارژ می‌کند. شارژ کامل این باتری کمتر از 2 ساعت طول می‌کشد، اما طبق ادعای شیائومی می‌تواند تا 14 روز کاربر را از شارژ مجدد دستگاه بی‌نیاز کند. به گفه شرکت سازنده، اگر در ورژن معمولی (بدون NFC)، دستگاه در حالت صرفه‌جویی انرژی قرار داده شود، عمر باتری به 20 روز نیز خواهد رسید.

در حالی که در Mi Band 4 تنها 6 حالت ورزشی وجود داشت، این دستبند جدید می‌تواند 11 فعالیت ورزشی را ردیابی کند. این فعالیت‌ها عبارتند از: دو، دویدن روی تردمیل، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، سبک آزاد، شنا در استخر، اسکی‌واره، دستگاه پاروزنی، طناب زدن، دوچرخه ثابت و یوگا (Mi Band 5 می‌تواند 5 سبک مختلف شنا را به طور خودکار تشخیص دهد). موارد اضافه شده (5 فعالیت آخر) عمدتا ورزش‌هایی هستند که کاربر می‌تواند در محیط‌های بسته نیز آنها را انجام دهد.

به لطف وجود سنسور ضربان قلب PPG، دیوایس جدید شیائومی می‌تواند ضربان قلب کاربر را به طور 24 ساعته مانیتور کرده و کاربر را از وجود بعضی نابه‌هنجاری‌ها آگاه کند (درست مثل اپل‌واچ). طبق ادعای شیائومی، دقت سنسور PPG جدید، تا 50 درصد نسبت به مدل قبلی بیشتر است. بررسی وضعیت خواب نیز در اینجا فعال است. Mi Band 5 با گزارش خواب REM، خواب عمیق و خواب سبک و همچنین شناسایی مشکلاتی مثل الگوهای غیرمنظم و متناوب خواب، می‌تواند برای بهبود کیفیت خواب کاربر پیشنهادهای علمی ارائه کند.

به گفته برخی منابع، یکی دیگر از امکانات جالب این دستبند – که در Mi Band 4 غایب بود – قابلیت ردیابی میزان اکسیژن خون یا SpO2 است. ظاهرا Mi Band 5 می‌تواند سطح اشباع اکسیژن خون کاربر در هر ثانیه را به مدت 8 ساعت پیاپی اندازه‌گیری کند. با یک محاسبه ساده مشخص می‌شود که Mi Band 5 در عرض 8 ساعت، می‌تواند در مجموع 28,800 مرتبه سطح اشباع اکسیژن خون را اعلام کند. لازم به ذکر است، از این قابلیت در بهبود کیفیت خواب کاربر نیز استفاده می‌شود.

امکانات پزشکی و سلامت Mi Band 5 به اینجا ختم نمی‌شود. بر اساس داده‌هایی مثل سن، جنس و ضربان قلب، Mi Band 5 می‌تواند "شاخص سرزندگی شخصی" (Personal Vitality Index) را ارزیابی نموده و برای بهبود آن، تمرین‌هایی را پیشنهاد کند. به عبارت دقیق‌تر، این دستبند با تبدیل داده‌های مربوط به فعالیت روزانه و ضربان قلب به یک امتیاز شخصی (بین 1 تا 100)، میزان فعالیت مورد نیاز برای حفظ سلامتی کاربر را نشان می‌دهد. تمرین تنفس به مدت 1 تا 5 دقیقه نیز توسط این دستگاه به کاربر ارائه می‌شود تا از میزان فشار و استرس بکاهد. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید به ردیابی عادت ماهانه بانوان اختصاص دارد. به این ترتیب که کاربر با ثبت دوره عادت، می‌تواند پیشاپیش از رسیدن دوره بعدی و حتی زمان تخمک‌گذاری باخبر شود. گفتنی‌ست این قابلیت قبلا در پوشیدنی‌های Amazfit (محصول هوامی) دیده شده بود.

نسخه‌‌ای که در چین عرضه می‌شود، علاوه بر اتصال NFC، از دستیار صوتی XiaoAI نیز بهزه‌مند خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا این دو قابلیت در ورژن بین‌المللی دستبند نیز حاضر خواهند بود یا خیر. برخی شایعات حاکی از آنند که نسخه بین‌المللی، علاوه بر NFC از دستیار صوتی آمازون (یعنی الکسا) پشتیبانی خواهد کرد.

512 کیلوبایت RAM و 16 مگابایت حافظه داخلی برای این دستبند در نظر گرفته شده است. مجموعه سنسورهای Mi Band 5 نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده و عبارت است از شتاب‌سنج، سنسور ضربان قلب، فشارسنج و ژیروسکوپ. لازم به ذکر است، در ورژن مجهز به NFC، میکروفن سیلیکونی دیجیتال نیز به کار رفته شده است. جالب است بدانید با استفاده از این دستبند، می‌توانید دوربین اسمارت‌فون خود را از راه دور کنترل کنید. این دستبند با اندروید 5 و بالاتر و همچنین iOS 10 و بالاتر، سازگاری دارد.

دستبند Mi Band 5 از 18 ژوئن (29 خرداد) در بازار چین عرضه خواهد شد. قیمت این دستبند در ورژن ساده 189 یوان است که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 26 دلار. نسخه مجهز به NFC نیز 229 یوان (32.38 دلار) قیمت‌گذاری شده است. زمان عرضه و قیمت جهانی این دستبند هنوز اعلام نشده است، اما برخی کارشناسان قیمت بین‌المللی آن را بین 30 تا 35 دلار تخمین زده‌اند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد