عملکرد باتری پرچمداران سال ۲۰۱۷ گوشی‌های هوشمند

  • تاریخ: دوشنبه 11 دی 1396 - 13:15
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
عملکرد باتری پرچمداران سال ۲۰۱۷ گوشی‌های هوشمند
مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017 عملکرد باتری و وضعیت شارژدهی آن، یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌ها هنگام خرید گوشی‌های هوشمند، به‌خصوص محصولات پرچم‌دار به شمار می‌رود. به لطف گسترش هرچه بیشتر بازار گوشی هوشمند و ورود شرکت‌های مختلف به این حوزه، سالانه صدها محصول روانه‌ی بازارهای جهانی می‌شود و این تنوع محصول، انتخاب گوشی مناسب را […]

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

عملکرد باتری و وضعیت شارژدهی آن، یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌ها هنگام خرید گوشی‌های هوشمند، به‌خصوص محصولات پرچم‌دار به شمار می‌رود.

به لطف گسترش هرچه بیشتر بازار گوشی هوشمند و ورود شرکت‌های مختلف به این حوزه، سالانه صدها محصول روانه‌ی بازارهای جهانی می‌شود و این تنوع محصول، انتخاب گوشی مناسب را برای کاربر به فرآیندی دشوار و طاقت‌فرسا بدل کرده است. طبیعتا همه‌ی ما به‌دنبال گوشی‌ هوشمندی با عملکرد فوق‌العاده و دوربینی توانمند هستیم؛ اما در این بین، طول عمر باتری، با اختلاف، مهم‌ترین فاکتوری است که باید هنگام خرید هر محصول قابل حمل از جمله گوشی‌های هوشمند، مدنظر کاربر قرار گیرد؛ چرا که خلاء باتری کارآمد، گوشی هوشمندی با بالاترین مشخصات سخت‌افزاری را نیز به انتخابی نامناسب بدل می‌کند.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

خوشبختانه شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند روز به روز بهبود پیدا می‌کند. در گذشته طول عمر باتری محصولات پرچم‌دار، در حدود یک روز بود؛ اما امروزه شاهد عرضه‌ی گوشی‌هایی هستیم که به‌لطف باتری حجیم خود و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، تا دو روز نیز می‌توانند کاربر را همراهی کنند. امروزه ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند نسبت به گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است؛ اگرچه ظرفیت باتری، می‌تواند نقش معیاری اولیه در ارزیابی عملکرد باتری گوشی‌ را ایفا کند؛ اما سایر پارامترها نظیر ابعاد و رزولوشن نمایشگر، توان پردازشی، سخت‌افزار بهینه و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری نیز بر شارژدهی گوشی‌‌های هوشمند تأثیرگذار هستند.

در ادامه قصد داریم تا عملکرد تعدادی از برترین پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ را در زمینه‌هایی نظیر شارژدهی و مدت‌زمان مورد نیاز برای شارژ شدن آن‌ها مقایسه کنیم. در این راه، آزمون‌های متداول زومیت را برای ارزیابی عملکرد باتری این محصولات به‌کار خواهیم گرفت. زومیت، شارژدهی گوشی‌های هوشمند را با چهار آزمون مختلف بررسی می‌کند. ابتدا ویدیویی با رزولوشن اچ‌دی، در شرایطی به‌صورت مداوم تا زمان خاموش‌ شدن دستگاه پخش می‌شود که روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت تنظیم شده است و تمام ارتباطات بی‌سیم قطع شده‌اند (حالت هواپیما). در آزمایش بعدی الگوریتم وب‌گردی روی دستگاه متصل به شبکه‌ی وایرلس با شدت روشنایی ۲۰۰ نیت نمایشگر اجرا می‌شود و این آزمایش نیز تا زمان خاموش شدن گوشی ادامه دارد.

و در نهایت بنچمارک PCMark‌ و GFXBench روی گوشی اجرا می‌شوند که نمونه‌ی اول، یکی از گزینه‌های توانمند در شبیه‌سازی استفاده‌ی روزمره‌ی کاربران از گوشی‌ها است و دیگری ترکیبی از توانایی پردازشی را در کنار شارژدهی بررسی می‌کند. گوشی‌های موبایل باید قادر به ارائه‌ی نتایجی مناسب در هر دو بخش باشند. برخی از برند‌ها با اورکلاک پردازنده، توان پردازشی بالایی به ارمغان می‌آورند؛ اما هنگام شرایط کاری سنگین، باتری گوشی به‌سرعت خالی خواهد شد. در مطلب پیش رو، شارژدهی گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت ۸، آیفون ۱۰، هواوی میت ۱۰ پرو، وان‌پلاس 5T، ال‌جی وی ۳۰، اکسپریا ایکس‌زد وان، اچ‌تی‌سی یو ۱۱ و نوکیا ۸ را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. در ابتدا بهتر است به مشخصات باتری هر گوشی و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری مربوط به آن نگاهی داشته باشیم.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

آیفون 10

کالبدشکافی وب‌سایت IFIXIT حکایت از آن دارد که اپل در طراحی آیفون ۱۰ از دو باتری استفاده کرده است که به فُرم L در داخل گوشی قرار گرفته‌اند؛ البته ظاهرا این استراتژی در راستای بهره‌گیری بهینه‌تر از فضای داخل گوشی بوده و با هدف افزایش ظرفیت باتری گوشی انجام نشده است. باتری آیفون ۱۰ در قالب دو پَک ۴.۹۳ و ۵.۵۲ وات‌ساعتی در مجموع ظرفیتی معادل ۲۷۱۶ میلی‌آمپرساعت در ولتاژ ۳.۸۱ ولت را ارائه می‌دهد؛ بنابراین ظرفیت باتری پرچم‌دار خاص اپل به میزان کمی (۲۵ میلی‌آمپرساعت) از آیفون ۸ پلاس بیشتر است؛ اما نزدیک به ۶۰۰ میلی‌آمپرساعت، ظرفیت باتری کمتری را نسبت به گلکسی نوت ۸ ارائه می‌دهد. اپل مدعی است که به‌ لطف بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته روی تراشه‌ی A11 Bionic، شارژدهی آیفون ۱۰، شارژدهی این گوشی حدود دو ساعت بیشتر از آیفون ۷ خواهد بود. این شرکت شارژدهی ۱۲ و ۱۳ ساعتی را به‌ترتیب برای وب‌گردی و پخش فیلم با آیفون ۱۰ پیش‌بینی می‌کند.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

اپل با معرفی آیفون ۸ / ۸ پلاس و آیفون ۱۰ برای نخستین‌بار پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرد. اما طی یک استراتژی سؤال‌برانگیز، برخلاف پرچم‌داران اندرویدی، شارژر مناسب برای شارژ سریع را به‌صورت پیش‌فرض همراه گوشی‌های جدید خود ارائه نمی‌دهد و در جعبه‌ی این گوشی یک شارژر ۵ واتی عادی وجود دارد؛ بنابراین برای استفاده از این قابلیت ناچار به خرید جداگانه‌ی شارژر ۲۹ واتی USB-C اپل با برچسب قیمتی ۴۹ دلاری هستید. اپل مدعی است که در صورت استفاده از چنین شارژری، باتری آیفون ۱۰ طی ۳۰ دقیقه، به میزان ۵۰ درصد شارژ خواهد شد. آیفون‌ ۱۰ برای شارژ بی‌سیم از استاندارد رایج Qi پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین شما به‌سادگی امکان تهیه‌ی پد شارژر برای شارژ بی‌سیم آن خواهید داشت. البته باید خاطرنشان کنیم که آیفون‌های جدید در حال حاضر تنها امکان تغذیه‌ی توان ۵ واتی را دارند؛ اما اپل در نظر دارد تا طی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، امکان پشتیبانی از توان ۷.۵ واتی را نیز به آن‌ها اضافه کند.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

گلکسی نوت 8

پس از فاجعه‌ای که باتری گلکسی نوت ۷ به بار آورد، سامسونگ تحقیقات گسترده‌ای را به‌منظور پی‌بردن به علت دقیق بروز مشکل در باتری این فبلت آغاز کرد. کره‌ای‌ها از آن زمان، در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی باتری محصولات خود با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند و تست‌های دقیقی را روی آن‌ها انجام می‌دهند؛ به‌طوری که استاندارد هشت مرحله‌ای و محافظه‌کارانه‌ای را نیز برای اطمینان از ایمنی این باتری‌ها تعریف کرده‌اند.

احتیاط و محافظه‌کاری کره‌ای‌ها در این زمینه به حدی بوده است که با وجود بزرگ‌تر بودن ابعاد گلکسی نوت ۸ نسبت به نوت ۷ و اس ۸ پلاس، باتری کوچک‌تری را برای آن در نظر گرفته‌اند؛ بنابراین ظرفیت باتری گلکسی نوت ۸ با کاهش ۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسبت به نمونه‌ی به‌کاررفته در نسل پیشین، معادل ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت است. سامسونگ با اشاره به پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری نوت ۸ و مصرف بهینه‌ی آن، معتقد است که باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی این فبلت، شارژدهی مناسبی خواهد داشت؛ با این حال بسیاری از کاربران بر این باورند که چنین ظرفیتی پاسخ‌گوی نمایشگر +QHD و ۶.۳ اینچی نوت ۸ نیست.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

میت 10 پرو

درست‌ مانند میت ۱۰، ظرفیت باتری نسخه‌ی پرو نیز نسبت به نسل گذشته‌ی این گوشی بدون تغییر باقی مانده است؛ البته نباید این مساله ناامیدتان کند، چرا که حتی در استانداردهای امروزی نیز ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای گوشی‌های هوشمند، انتخابی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود و رقبای این گوشی از باتری‌های به‌مراتب کوچک‌تری بهره می‌برند. شاید چنین تصور کنید که هواوی با جا دادن چنین باتری حجیمی در دل گوشی‌ ۶.۰ اینچی خود، ریسک بالایی را به جان خریده است و احتمال دارد که میت ۱۰ نیز به سرنوشتی مشابه گلکسی نوت ۷ دچار شود؛ اما هواوی مدعی است برای رفع هرگونه نگرانی از احتمال بروز چنین مشکلی، پس از تست‌های سنگین و سخت‌گیرانه‌ی ۱۵ لایه‌ای، موفق به دریافت گواهی از مؤسسه‌ی TÜV Rheinland آلمان در بخش کیفیت باتری میت ۱۰ پرو شده است.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

برای آنکه پروسه‌ی شارژ باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی میت ۱۰ پرو طولانی نباشد، هواوی فناوری شارژ سریع ۵ ولت و ۴.۵ آمپری انحصاری خود موسوم به SuperCharge را نیز برای فبلت پرچم‌دار خود در نظر گرفته است. از آنجایی که این فناوری نسبت به سایر فناوری‌های شارژ سریع، از ولتاژ پایین‌تری بهره می‌برد، از این رو باتری گوشی حین شارژ کمتر از رقبا گرم می‌شود. بررسی‌ها حکایت از آن دارند که باتری میت ۱۰ ظرف مدت ۳۰ دقیقه به میزان ۵۸ درصد شارژ می‌شود.     مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

 

وان پلاس 5تی

فناوری شارژ سریع انحصاری شرکت چینی وان‌پلاس موسوم به Dash نیز در اختیار کاربران وان‌پلاس ۵‌تی قرار دارد و ظرف مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند شارژ باتری گوشی را از صفر به حدود ۶۵ درصد برساند و از همین رو است که چینی‌ها شعار «انرژی مورد نیاز برای یک روز کامل تنها با ۳۰ دقیقه شارژ» را سر می‌دهند.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

ال جی وی 30

ال‌جی با وجود کاهش ضخامت و ابعاد کلی وی ۳۰ نسبت به وی ۲۰، با افزایش ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ظرفیت باتری، این گوشی را به یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز کرده است؛ اما به‌دلیل تفاوت‌های موجود در طراحی دو نسل و استفاده از زبان طراحی مبتنی بر ترکیب شیشه و فلز در ال‌جی وی ۳۰، باتری این گوشی برخلاف گذشته، قابل تعویض نیست. ال‌جی وی ۳۰ نسبت به گلکسی نوت حدود ۱۱ میلی‌متر کوتاه‌تر است، اما هر دو گوشی از باتری‌هایی با ظرفیت یکسان بهره می‌برند؛ بنابراین می‌توان گفت ال‌جی در زمینه‌ی استفاده‌ی بهینه از فضای داخل گوشی، بهتر از رقیب هم‌وطن خود عمل کرده است.   مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

پرچم‌دار سری V کره‌ای‌ها به لطف بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، از نسخه‌ی سوم فناوری شارژ سریع کوالکام موسوم به Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند و بررسی‌ها حکایت از آن دارند که شارژ باتری ال‌جی وی ۳۰ به‌موجب این فناوری، ظرف مدت ۳۶ دقیقه به حدود ۵۰ درصد می‌رسد.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

ایکسپریا ایکس زد وان

اکسپریا ایکس‌زد وان نسبت به ایکس‌زد ‌اس، دو میلی‌متر بلندتر و ۱.۴ میلی‌متر عریض‌تر است؛ اما ژاپنی‌ها ظرفیت باتری آن را نسبت نسل گذشته ۲۰۰ میلی‌آمپرساعت کاهش داده و به ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسانده‌اند. اگرچه چنین باتری کوچکی برای یک گوشی پرچم‌دار در سال ۲۰۱۷ نامناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما ظاهر سونی معتقد است که بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری اعمال‌شده در اندروید اوریو و لیتوگرافی ۱۰ نانومتری پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، نقصان باتری بزرگ در اکسپریا ایکس‌زد وان را جبران خواهند کرد؛ از طرفی احتمالا فول اچ‌دی بودن نمایشگر این گوشی، تأثیر مثبتی بر شارژدهی آن خواهد داشت.

سونی فناوری‌های شارژ تطبیقی Qnovo و Battery Care را در پرچم‌دار جدید خود به‌‌ کار برده است تا بدین ترتیب باتری گوشی تحت فشار نباشد و برای مدت‌ بیشتری در بهترین فُرم خود باقی می‌ماند. فناوری شارژ تطبیقی Qnovo هنگامی که گوشی به برق متصل است، سلامت باتری را با پایش دقیق دما و فشار، می‌سنجد و با تنظیم این پارامترها به افزایش طول‌ عمر باتری کمک می‌کند. از سویی دیگر، به‌ لطف فناوری Battery Care، چنانچه کاربر قبل از خواب ایکس‌زد وان را به پریز برق متصل کند، شارژ گوشی تا ۹۰ درصد انجام می‌شود، میزان شارژ باتری تا دقایقی قبل از بیدار شدن کاربر از خواب شبانه در این سطح باقی می‌ماند و پس از آن مجددا فرایند شارژ از سر گرفته می‌شود و تا شارژ کامل ادامه می‌یابد. بدین ترتیب باتری بیش از حد شارژ نمی‌شود و برای مدت طولانی‌تری در بالاترین ظرفیت خود باقی می‌ماند.

سونی قابلیت نرم‌افزاری Smart Stamina را نیز برای گوشی Xperia XZ1 در نظر گرفته است تا کاربر در طول روز با مشکل افت میزان شارژ باتری مواجه نشود. این قابلیت نرم‌افزاری به‌صورت خودکار سطح باتری و مدت‌زمان شارژدهی آن را پیش‌بینی می‌‌کند و در صورت لزوم، براساس این پیش‌بینی‌ها، حالت STAMINA را فعال می‌‌کند. اکسپریا ایکس‌زد وان از نسخه‌ی سوم فناوری شارژ سریع کوالکام (Quick Charge 3.0) بهره می‌برد که به‌ لطف آن، باتری گوشی ظرف مدت ۳۰ دقیقه، حدود ۶۰ درصد شارژ می‌شود.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

اچ‌تی‌سی یو ۱۱

یو ۱۱ از نمایشگری نسبتا بزرگ با ابعاد ۵.۵ اینچی بهره می‌برد؛ اما یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی تأمین انرژی آن را بر عهده دارد. اچ‌تی‌سی پیش از این در گوشی‌های ۵.۲ اینچی اچ‌تی‌سی ۱۰ و ۵.۷ اینچی یو اولترا نیز از باتری با چنین ظرفیتی استفاده کرده بود و در این گوشی‌ها شاهد شارژدهی متوسط باتری بودیم؛ بنابراین روی کاغذ به‌ نظر می‌رسد که این باتری برای گوشی هوشمندی با نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD و ضخامت ۷.۹ میلی‌متر چندان مناسب نباشد.

به‌ لطف پشتیبانی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی از نسخه‌ی سوم فناوری شارژ سریع کوالکام موسوم به Quick Charge 3.0، می‌توان در زمان کوتاهی آن را شارژ کرد. طبق بررسی‌های ما، اچ‌تی‌سی یو ۱۱ به‌لطف بهره‌گیری از فناوری شارژ سریع کوالکام، ظرف مدت ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه، از حالت صفر درصد، به‌طور کامل شارژ شد. متأسفانه هنوز هم اچ‌تی‌سی قابلیت شارژ بی‌سیم را به پرچم‌دار خود اضافه نکرده است و این مسئله در سال ۲۰۱۷ برای محصولی بالارده با بدنه‌ی شیشه‌ای یک امتیاز منفی محسوب می‌شود.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

نوکیا 8

نوکیا ۸ با نمایشگر ۵.۳ اینچی و ضخامت ۷.۹ میلی‌متری خود، محصولی کوچک محسوب می‌شود و شاید بتوان آن را به لحاظ ابعاد، با گلکسی اس ۸ مقایسه کرد، با این حال مهندسان فنلاندی اچ‌ام‌دی موفق به جا دادن یک باتری ۳۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی در دل پرچم‌دار جدید خود شده‌اند که ظرفیت آن ۹۰ میلی‌آمپرساعت از رقیب کره‌ای بیشتر است. در حالت کلی و با توجه به تجارب قبلی، احتمالا شارژدهی متوسطی را از این پرچم‌دار فنلاندی شاهد خواهیم بود.

در حالت کلی می‌توان گفت که نوکیا ۸ نیز مانند بسیاری از پرچم‌داران سال ۲۰۱۷، در کاربری‌های عادی که مواردی نظیر وب‌گردی، استریم موسیقی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را دربر می‌گیرد، می‌تواند تا یک روز کاربر را همراهی کند. خوشبختانه نوکیا ۸ از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0‌ کوالکام پشتیبانی می‌کند و به‌لطف شارژر ۱۸ واتی این گوشی، می‌توان ظرف مدت نیم‌ساعت، شارژ باتری آن را از صفر به ۴۸ درصد رساند.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

مقایسه شارژدهی

در تست پخش فیلم که یکی از مرسوم‌ترین آزمون‌ها برای ارزیابی عملکرد باتری دستگاه‌های قابل حمل است و بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده نیز بدان اتکا دارند، گوشی وان‌پلاس ۵‌تی با ثبت زمان ۱۷ ساعت ۱۳ دقیقه، بهترین عملکرد را از خود نشان داد، در این تست گوشی‌های هواوی میت ۱۰ پرو و گلکسی نوت ۸، نزدیک‌ترین رقبای وان‌پلاس ۵‌تی به‌شمار می‌روند. آزمون بعدی مربوط به وب‌گردی می‌شود که در آن، هواوی میت ۱۰ پرو با ثبت زمان ۱۵ ساعت و ۲۱ دقیقه، بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت و با اختلافی فاحش، گوشی‌های نوکیا ۸ و گلکسی نوت ۸ در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

عملکرد باتری پرچم‌داران ۲۰۱۷
گوشی / تست نمایشگر ظرفیت
(mah)
ویدیو
(h)
وب‌گردی
(h)
GFXBench
Manhattan 3.1
Battery LifeTime
GFXBench
Manhattan 3.1
LongTime Performance
PCMark
(h)
میزان شارژ در ۳۰ دقیقه عملکرد کلی
OnePlus 5T FHD+/”6.01 ۳۳۰۰ ۱۷:۱۳ ۱۰:۰۹ ۱۴۰.۳ دقیقه ۲۰۷۵ فریم ۸:۳۴ ۶۵ درصد ★★★★★
Huawei Mate 10 Pro FHD+/”6.0 ۴۰۰۰ ۱۶:۴۰ ۱۵:۲۱ ۲۲۶.۲ دقیقه ۸۴۸.۲ فریم ۸:۳۶ ۵۸ درصد ★★★★★
Nokia 8 QHD/”5.3 ۳۰۹۰ ۱۰:۵۵ ۱۰:۲۹ ۱۹۶.۸ دقیقه ۱۰۴۲ فریم ۸:۱۳ ۴۸ درصد ☆☆☆★★
iPhone X 1125p/”5.8 ۲۷۱۶ ۱۲:۱۵ ۹:۲۶ ۲۴۲.۲ دقیقه ۱۵۶۱ فریم ۲۰ درصد ☆★★★★
Xperia XZ1 1080p/”5.2 ۲۷۰۰ ۱۱:۳۷ ۹:۲۸ ۱۸۰.۳ دقیقه ۱۶۱۰ فریم ۶:۳۲ ۶۰ درصد ☆☆☆★★
LG V30 QHD+/”6.0 ۳۳۰۰ ۱۲:۳۰ ۹:۳۶ ۲۳۷.۷ دقیقه ۸۰۲.۳ فریم ۸:۲۵ ۵۵ درصد ☆★★★★
Galaxy Note 8 WQHD+/”6.3 ۳۳۰۰ ۱۳:۴۸ ۱۰:۲۵ ۱۷۳.۱ دقیقه ۸۳۳.۷ فریم ۶:۴۱ ۴۰ درصد ★★★★★
HTC U11 QHD/”5.5 ۳۰۰۰ ۱۱:۰۴ ۱۰:۱۲ ۳۳۹.۴ دقیقه ۷۳۰.۰ فریم ۷:۵۵ ۵۲ درصد ☆☆★★★

آزمون باتری جی‌اف‌ایکس بنچ به دو بخش بررسی پایداری عملکرد (LongTime Performance) و طولِ عمر پیش‌بینی‌شده برای باتری حین انجام تست تقسیم می‌شود. در بخش اول این تست، یعنی پایداری عملکرد، گوشی وان‌پلاس ۵‌تی با پردازش ۲۰۷۵ فریم، بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت و دو گوشی اکسپریا ایکس‌زد وان و آیفون ۱۰ با اختلافی فاحش در جایگاه دوم و سوم جای گرفتند. در بخش دوم آزمون نیز، اچ‌تی‌سی یو ۱۱ با مدت‌زمان ۳۳۹.۴ دقیقه، بهترین پرچم‌دار در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود و جایگاه‌های دوم و سوم به ال‌جی وی ۳۰ و آیفون ۱۰ تعلق دارند.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

در نهایت نوبت به آزمون زمان‌بَر و طولانی Work 2.0 Battery Life از بنچمارک PCMark می‌رسد که در آن شارژدهی باتری با اجرای مجموعه‌ای از پردازش‌های مربوط به تسک‌های روزمره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در نهایت نتیجه‌‌ای قابل اتکا حاصل شود. در این آزمون گوشی‌های هواوی میت ۱۰ پرو، وان‌پلاس ۵‌تی و ال‌جی وی ۳۰ با به‌دست آوردن زمان‌هایی مشابه و نزدیک، در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

اما شاخصه‌ی دیگری که برای ارزیابی باتری گوشی‌های هوشمند باید در نظر گرفته شود، زمان مورد نیاز برای شارژ شدن آن‌ها با شارژر پیش‌فرض این محصولات است. ما در این بخش، تمامی پرچم‌داران را با شارژر موجود در جعبه‌ی آن‌ها، به‌مدت ۳۰ دقیقه شارژ کرده و میزان شارژ باتری آن‌ها را در این مدت ثبت کردیم. همان‌طور که در جدول فوق نیز مشاهده می‌کنید، گوشی وان‌پلاس ۵‌تی در این بخش به‌لطف فناوری شارژ سریع اختصاصی وان‌پلاس موسوم به Dash Charge، در این مدت به میزان ۶۵ درصد شارژ شد و مقام نخست را به خود اختصاص داد، در این آزمون جایگاه دوم و سوم نیز با اختلافی ناچیز به اکسپریا ایکس‌زد وان و هواوی میت ۱۰ پرو رسید.

نظر شما در خصوص اهمیت شارژدهی باتری در انتخاب گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا با توجه به نتایج بالا، در انتخاب گوشی مورد علاقه‌ی خود تجدید نظر خواهید کرد؟

مقایسه عملکرد باطری پرچمداران 2017

  • تاریخ: دوشنبه 11 دی 1396 - 13:15
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد