نقد و بررسی دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band 2

  • تاریخ: یکشنبه 3 دی 1396 - 12:18
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
نقد و بررسی دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band 2
شرکت شیائومی یکی از بزرگترین شرکت های فعال دنیا در زمینه تولید وسایل الکترونیکی می باشد. وسایل تولید شده توسط این شرکت بسیار متنوع می باشد که در این بین می توان به گوشی های هوشمند اندرویدی ، تلویریون ها، لپ تاب ها، پاوربانک ها، تبلت ها و لوازم خانگی هوشمند اشاره کرد. یکی از جذابترین […]

شرکت شیائومی یکی از بزرگترین شرکت های فعال دنیا در زمینه تولید وسایل الکترونیکی می باشد. وسایل تولید شده توسط این شرکت بسیار متنوع می باشد که در این بین می توان به گوشی های هوشمند اندرویدی ، تلویریون ها، لپ تاب ها، پاوربانک ها، تبلت ها و لوازم خانگی هوشمند اشاره کرد. یکی از جذابترین خط تولیدهای این شرکت مخصوص تولید دستبندهای سلامتی Mi band می باشد. اولین نسخه دستبند سلامتی شیائومی در ماه آگوست سال ۲۰۱۴ رونمائی شد که این دستگاه می توانست یکسری از فعالیت های پایه را ردیابی کند و به لطف قیمت ارزانی که داشت توانست به فروش فوق العاده ای دست پیدا کند. پس از آن شیائومی شروع به کار بر روی نسخه دوم این دستبند سلامتی کرد و این نسخه جدید را با نام Mi band 2 روانه بازار کرد. دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi band 2 دارای یک صفحه نمایش OLED و یک طراحی جدید می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این دستبند سلامتی بپردازیم.

طراحی

 

Mi band 2

از نظر ظاهری به غیر از بند این دستبند، Mi band 2 شباهتی به نسخه اول خود یعنی Mi band ندارد. در این نسخه نیز شما باید کپسول اصلی را در درون بند سیلیکونی قرار دهید. این دستبند بسیار باریک و سبک می باشد و این مسئله باعث می شود که در طول روز فراموش می کنید که در حال استفاده از دستبند می باشید. یکی از بزرگترین مشکلات نسخه قبلی این دستبند، بند سیلیکونی نامرغوب آن بود که در هنگام استفاده به شما احساس ناخوشایندی دست می داد. اما شیائومی در Mi band 2 از یک بند سیلیکونی مرغوب و نرم استفاده کرده است که از استفاده از آن لذت خواهید برد. درمورد قیمت این دستبند سلامتی باید گفت که کمی گرانتر از نسخه قبلی خود می باشد و دلیل این افزایش قیمت استفاده از یک صفحه نمایش OLED می باشد که استفاده از این صفحه نمایش دستبند سلامتی Mi band 2 را بسیار زیبا کرده است. در هنگام استفاده از این صفحه نمایش شما می توانید اطلاعات نشان داده شده را در یک محیط بسته و یا مکانی که تحت نور مستقیم خورشید نباشد به آسانی بخوانید اما به هنگام تابش مستقیم نور خورشید به صفحه خواندن اطلاعات از روی آن بسیار سخت می شود. به طور مثال اگر در هنگام دویدن بخواهید زمان را چک کنید امکان خواندن صفحه برای شما وجود ندارد. اما به طور کلی باید گفت که قطعاً وجود صفحه نمایش بهتر از نبودن آن می باشد.

Mi band 2

این دستبند سلامتی دارای یک صفحه نمایش به اندازه ۴۲/۰ اینچ می باشد و این صفحه نمایش دارای یک پوشش UV می باشد. همینطور طبق اعلام شرکت شیائومی این صفحه نمایش ضد خش و ضد اثر انگشت می باشد. در استفاده ما هیچگونه خشی بر روی صفحه نمایش ایجاد نشد اما به مقدار خیلی کمی اثر انگشت بر روی صفحه باقی ماند. این صفحه نمایش قابلیت فوق العاده جذب چربی را نیز دارد. در قسمت پایینی این صفحه نمایش یک دکمه خازنی موجود می باشد که با استفاده از آن می توانید برای نمایش موارد مختلفی مانند زمان، تعداد قدم ها، مسافت طی شده، کالری سوخته شده، ضربان قلب و میزان شارژ باتری را چک کنید. همچنین با بالا اوردن این دستبند به طور خودکار زمان برای شما نشان داده می شود هرچند گاهی نمایش زمان دارای تأخیری در حدود ۲ ثانیه دارد. دستبند سلامتی Mi band 2 توانسته به استاندارد IP 67 دست پیدا کند این استاندارد به این معنی است که این دستبند ضد آب و ضد گرد و غبار می باشد و شما می توانید دستان خود را بدون درآوردن این دستبند بشویید اما نباید با این دستبند به شنا کردن بپردازید. همچنین شیائومی برای افزایش جذابیت این دستبند بندهایی را با رنگ های مختلف روانه بازار کرده است و شما می توانید براساس سلیقه خود از این بندها استفاده کنید.

ویژگی ها و عملکرد

Mi band 2

دستبند سلامتی شیائومی Mi band 2 توانایی انجام هر آنچه را که شما از یک ردیاب سلامتی انتظار دارید را دارد. این دستبند می تواند تعداد قدم ها، مسافت طی شده، میزان کالری سوخته شده و همچنین خواب شما را ردیابی کند و نکته مهم این دستیند این است که توانایی ردیابی این ۴ المان را بخوبی دارد. برای اینکه بتوانیم میزان دقت تعداد گام های شمرده شده توسط این دستبند آگاه شویم آنرا با ۲ دستبند مشهور اما گرانقیمت Fitbit charge HR و Garmin Vivo Smart HR مقایسه کردیم و به نتایج مشابهی دست پیدا کردیم در مقایسه اول، Mi band 2 7055 قدم charge 7058 قدم را ثبت کردند و در دومین آزمایش، Mi band 2 5022 و Vivo smart HR 5018 قدم را ثبت کردند. باتوجه به این نتایج اگر به دنبال یک قدم شمار ارزانقیمت می گردید دستبند شیائومی Mi band 2 می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این دستبند اطلاعات تمرین شما را در اپلیکیشن Mi fit ذخیره می کند. ذکر این نکته ضروری است که گاهی اوقات اتصال بین اپلیکیشن و دستبند کمی طول می کشد اما بازهم اطلاعات ثبت شده بسیار دقیق می باشند.

Mi band 2

این دستگاه توانایی های خیلی بیشتری از ردیابی قدم های شما دارد. دستبند سلامتی Mi band 2 می تواند میزان خواب سبک و سنگین ردیابی کند و طبق استفاده ما در ثبت هردو مورد بسیار دقیق می باشد. این دستبند به طور خودکار زمان به خواب رفتن شما را تشخیص می دهد و احتیاجی به فشردن دکمه خاصی چه بر روی دستبند و چه در اپلیکیشن نیست. زمانی که شما بیدار شدید می توانید تمامی آمار خواب خود را در اپلیکیشن Mi fit چک کنید. در این برنامه به صورت مجزا شما می توانید میزان خواب سبک و خواب سنگین خود را مشاهده کنید و اینکه در حین خواب چند بار بیدار شده اید. دستبند Mi band 2 همچنین دارای یک آلارم بیصدا می باشد که شما را با ایجاد لرزش بر روی دست از خواب بیدار می کند و این مورد اگر طرفدار آلارم های صدادار نیستید بسیار برای شما مناسب می باشد.

Mi band 2

یکی از ویژگی های مهم دستبند سلامت Mi band 2 سنسور ضربان قلبی نوری آن می باشد که این سنسور کمی دارای مشکل است. این سنسور علاوه بر مشکل در شمارش تعداد ضربان این اجازه را به شما نمی دهد که در بیشتر اوقات که مایل هستید میزان ضربان قلب خود را مشاهده کنید. برای پی بردن به میزان دقت تعداد ضربان های شمرده شده توسط این دستبند آنرا با ضربان شمار Wahoo tickr x مقایسه کردیم در بیشتر مواقع میزان ضربانی که هر دو نشان می دادند برابر بود اما گاهی اوقات دستبند شیائومی تعداد ضربان را بیش از ۱۵ ضربه کمتر نشان می داد. اگر شما می خواهید که میزان ضربان قلب خود را به صورت دقیق و مداوم داشته باشید ما به شما این دستبند را پیشنهاد نمی کنیم. برای اینکه شما بتوانید از ضربانی قلبی که این دستبند نشان می دهد مطمئن شوید باید حتماً فعالیت خود را متوقف کنید و این مسئله برای خیلی از ورزشکاران قابل انجام نمی باشد. بازهم تأکید می کنیم برای اینکه بتوانید به عدد ثبت شده برای ضربان قلب خود توسط این دستبند اعتماد کنید باید بسیار ثابت بمانید. به نظر می رسد سنسور دستگاه برای محاسبه ضربان قلب دارای اشکالاتی می باشد پس بهتر است روی این ویژگی Mi band 2 زیاد حساب نکنید.

Mi band 2

یکی از ویژگی های جذاب دستبند سلامتی Mi band 2 هشدار ویبره ای آن می باشد. این ویژگی باعث می شود که اگر شما برای یک بازه زمانی مانند یک ساعت در حال استراحت و یا نشستن باشید به صورت ویبره به شما هشدار می دهد که بیش از حد بدون حرکت بوده اید. همچنین شما می توانید مشخص کنید که این ویژگی در چه ساعاتی در روز فعال باشد. این ویژگی به طور قطع برای کسانی که در طول روز زیاد پشت میز می نشینند مفید می باشد. یکی دیگر از ویژگی های جذاب این دستبند پشتیبانی آن از نوتیفیکیشن می باشد شما با استفاده از این ویژگی می توانید هنگامی که یک پیام و یا یک تماس را در گوشی خود دریافت می کنید توسط لرزش کوچکی که بر روی مچتان ایجاد می شود، آگاه شوید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این ویژگی گاهی دچار اختلال می شود و دستبند شما را از پیام ها و تماس ها آگاه نمی کند. ما مطمئن نیستیم که این مشکل به دلیل اتصال بلوتوث و یا باگ نرم افزاری می باشد اما در هر صورت شما نباید انتظار دریافت هشدار را برای هر پیام یا تماس خود داشته باشید.

Mi band 2

طبق اعلام شیائومی دستبند سلامتی Mi band 2 با یک بار شارژ می تواند برای بیش از ۲۰ روز جوابگوی نیاز شما باشد و ما نیز در زمان نقد خود توانستیم به این میزان دست پیدا کنیم ما در طول این مدت هفته ای ۴ بار به دویدن پرداخته ایم و همچنین با استفاده از این دستبند ضربان قلب خود را به صورت روزانه بررسی کرده ایم. شارژ کردن دستبند سلامتی سلامتی Mi band 2 بسیار آسان می باشد . تنها کافی است که کپسول اصلی را از بند آن جدا کرده و به کابل اختصاصی دستبند متصل کرده و بعد آن را به یک کامپیوتر وصل کنید.

نرم افزار

Mi band 2

اپلیکیشن Mi fit که به نوعی مکمل دستبند سلامتی شیائومی Mi band 2 می باشد دارای نکات مثبت و منفی می باشد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم بگذارید با نکات مثبت شروع کنیم : Mi fit یک اپلیکیشن زیبا می باشد که می تواند فعالیت های روزانه شما را به همراه میزان خواب، میزان کاهش وزن، ضربان قلب و اهداف را بر روی صفحه اصلی نشان دهد و با انتخاب هر یک از این موارد می توانید به جزئیات بیشتری دست پیدا کنید. یکی دیگر از نکات مثبت این اپلیکیشن این است که شما می توانید میزان پیشرفت خود را به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه به صورت نمودار مشاهده کنید. این ویژگی را می توانید برای میزان فعالیت روزانه و میزان خواب خود استفاده کنید. اما بنا به دلایلی شما نمی توانید از این ویژگی برای نمایش ضربان قلب خود استفاده کنید و ضربان قلب شما توسط این برنامه فقط به صورت یک لیست نمایش داده می شود و به نظر ما این مورد منطقی به نظر نمی رسد زیرا بسیاری از مردم می خواهند بهبود میزان ضربان قلب خود را به صورت نمودار مشاهده و از آن مطلع شوند. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این اپلیکیشن قابلیت اتصال آن به برنامه هایی مانند google fit می باشد که با استفاده از این ویژگی شما می توانید نتایج ردیابی های خود را در برنامه موردعلاقه خود به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن دارای ۳ سربرگ مختلف می باشد که شامل وضعیت، بازی و پروفایل می باشد. در بخش وضعیت شما می توانید اطلاعات فعالیت روزانه خود را مشاهده کنید، در بخش بازی که دارای نام عجیبی می باشد شما می توانید تنظیمات نوتیفیکیشن را تغییر دهید، زنگ هشدار تنظیم کنید و اتصال به سایر برنامه ها را انجام دهید. در بخش پروفایل نیز شما می توانید نوع فعالیت خود را تغییر دهید و اهدافی را برای خود تنظیم کنید و همچنین با دوستان خود ارتباط برقرار کنید و همچنین تنظیمات برنامه در این بخش قرار گرفته است. یکی از نکات جالب دیگر این برنامه قابلیت اتصال آن با دستبندهای دوستانتان می باشد و به این وسیله شما می توانید از میزان پیشرفت دوستانتان آگاه شوید. برای اینکار شما باید از کد QR استفاده کنید هرچند بعید می دانم بسیاری از افراد موافق این قابلیت باشند. یکی از مشکلات این برنامه این است که شما نمی توانید اطلاعات خود را به طور همزمان در دو دستگاه مشاهده کنید و حتماً باید یکی از آنها را ببندید.

چرا باید این دستبند را بخریم؟

دستبند سلامت شیائومی مدل Mi band 2 یکی از بهترین ردیاب های سلامت ارزان قیمت می باشد. شما با استفاده از این دستبند می توانید فعالیت روزانه و همچنین خواب خود را به طور دقیق ردیابی کنید به این ویژگی ها یک باتری قدرتمند را نیز اضافه کنید تنها مشکلی که می توان به این دستبند گرفت مربوط به سنسور ضربان قلب آن می شود که برای کار کرد آن باید کاملاً ثابت بمانید و در پایان باید گفت که اگر شما یک ورزشکار حرفه ای هستید شاید این دستبند به درد شما نخورد اما اگر شما به دنبال یک دستبند سلامتی ارزان قیمت می گردید که فعالیت های روزانه شما را بررسی کند دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi band 2 به طور قطع یک انتخاب فوق العاده برای شما می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

  • تاریخ: یکشنبه 3 دی 1396 - 12:18
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد