وان‌ پلاس 6 در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت

  • تاریخ: شنبه 11 فروردین 1397 - 13:03
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
وان‌ پلاس 6 در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت
وان پلاس 6 وان‌پلاس با انتشار یک تصویر، تأیید کرده است که گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس ۶ با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعاتی که به‌صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری The Verge قرار گرفته است، گوشی پرچم‌دار آینده وان‌پلاس در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت. با این‌حال، وان‌پلاس ادعا می‌کند جانشین وان‌پلاس ۵ تیمحصولی […]

وان پلاس 6

وان‌پلاس با انتشار یک تصویر، تأیید کرده است که گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس ۶ با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که به‌صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری The Verge قرار گرفته است، گوشی پرچم‌دار آینده وان‌پلاس در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت. با این‌حال، وان‌پلاس ادعا می‌کند جانشین وان‌پلاس ۵ تیمحصولی فراتر از یک کپی ساده از آیفون ‍۱۰ اپل خواهد بود و در همین رابطه، توضیحاتی در اختیار وب‌سایت The Verge قرار گرفته است.

کارل پی، رئیس وان‌پلاس، ادعا می‌کند اینکه بریدگی بالای نمایشگر چقدر بزرگ باشد، بسته به انتخاب‌هایی دارد که به‌عنوان یک شرکت انجام می‌دهد. مانند هر سازنده دیگری که ادعا می‌کند حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر و جایگزین کردن آن با بریدگی، باعث افزایش فضای قابل دسترس در نمایشگر می‌شود؛ وان‌پلاس نیز چنین ادعایی در مور بریدگی بالای صفحه‌نمایش دارد و ادعا می‌کند که فضای خالی در اطراف بریدگی، برای نوار نوتیفیکیشن و نوار وضعیت کاربرد خواهد داشت.

لازم به‌ ذکر است که پیش از عرضه آیفون ‍۱۰، اسنشال فون و شارپ آکواس اس ۲ با بریدگی بالای صفحه‌نمایش عرضه شده بودند؛ بااین‌حال آیفون ‍۱۰ در ذهن بسیاری به‌عنوان بنیان‌گذار این رویه شناخته می‌شود. البته الگوبرداری سازندگان گوشی‌های اندروید از آیفون ‍۱۰ اپل، تنها باعث بد جلوه کردن محصول آن‌ها می‌شود؛ زیرا نسخه‌های موجود از سیستم‌عامل اندروید، با بریدگی بالای صفحه‌نمایش در گوشی‌های هوشمند هم‌خوانی ندارد. این موضوع باعث خواهد شد هشدارها یا بخشی از برنامه‌ها به زیر بریدگی بالای نمایشگر انتقال پیدا کند و یک فاجعه به بار بیاورد. البته سیستم‌عامل اندروید پی (Android P) از بریدگی در بالای صفحه‌نمایش پشتیبانی خواهد کرد و چینش المان‌ها در نوار وضعیت بسته به طراحی بریدگی، تغییر پیدا می‌کند. وان پلاس 6

در همین رابطه، یکی از نویسندگان وب‌سایت The Verge با اشاره به تقلید سازندگان گوشی اندروید از طراحی بریدگی بالای آیفون ‍۱۰، اعلام می‌کند:

مشکل بزرگ من این است که سازندگان اندروید با تقلید بی‌شرمانه از آیفون، سیستم‌عامل اندروید را بد جلوه می‌دهند.

با این‌حال، کارل پی مدعی است بریدگی بالای صفحه‌نمایش پرچم‌دار وان‌پلاس ۶ متفاوت خواهد بود. البته وی همچنین معتقد است که نمی‌توان بریدگی را بسیار کوچک کرد؛ زیرا این موضوع بر عملکرد گوشی از جمله دوربین سلفی، بلندگوی مخاطب یا حسگرهای ضروری و چراغ LED هشدار که کاربران تمایل زیادی به آن دارند، تأثیر خواهد گذاشت. رئیس وان‌پلاس مدعی است که فعلاً نیازی به فناوری عمق‌سنج وجود ندارد؛ این فناوری، احراز هویت کاربران را با تابش هزاران پرتوی مادون قرمز به سمت صورت امکان‌پذیر می‌کند. به همین جهت، بریدگی بالای نمایشگر گوشی وان‌پلاس ۶ کوچک‌تر از آیفون ‍۱۰  و بزرگ‌تر ار اسنشال فونخواهد بود.

رئیس وان‌پلاس اطمینان داده است که بریدگی بالای صفحه‌نمایش پرچم‌دار جدید این شرکت با برنامه‌های مختلف هم‌خوانی خواهد داشت. این شرکت نزدیک به هزار برنامه را در پلی استور مورد ارزیابی قرار داده است تا از سازگاری آن‌ها با طراحی پرچم‌دار جدیدش اطمینان حاصل کند. این شرکت، آیکون زمان را به سمت چپ بریدگی منتقل کرده است تا در سمت راست، فضای بیشتری برای آیکون‌های نوار وضعیت وجود داشته باشد. یکی از مشکلاتی که کاربران با بریدگی بالای نمایشگر آیفون ‍۱۰ دارند، نمایش آن در هنگام پخش ویدیو یا مشاهده تصاویر است؛ با این‌حال در وان‌پلاس ۶ این مشکل برطرف شده و زمانی‌که فیلم مشاهده کنید، بریدگی بالای نمایشگر مخفی خواهد شد.

همان‌طور که گفته شد؛ بریدگی بالای صفحه‌نمایش کمک می‌کند فضای بیشتری در دسترس کاربر قرار داشته باشد زیرا نوار وضعیت و هشدارها در فضای خالی اطراف آن به نمایش گذاشته می‌شوند. با حذف نوار ناوبری پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید و جایگزین کردن آن با ژست‌های حرکتی (مانند آنچه در آیفون ‍۱۰ دیده‌ایم)؛ وان‌پلاس ۶ فضای بیشتری در دسترس کاربران قرار می‌دهد. در گوشی‌ وان‌‌پلاس ۵ تی، امکان بازگشت به محیط سیستم‌عامل با استفاده از ژست‌های حرکتی مهیا شده است؛ هرچند، این حرکت را می‌توان یک کپی از ایده اپل نامید که جایگزین دکمه‌ی فیزیکی هوم در گوشی‌ آیفون ‍۱۰ شده است. وان پلاس 6

رئیس وان‌پلاس در نهایت به علت عدم حذف حاشیه‌ی پایین نمایشگر از گوشی‌های اندروید با بریدگی اشاره می‌کند؛ این در حالی است که آیفون ‍۱۰ در پایین صفحه‌نمایش خود، حاشیه‌ای ندارد. کارل پی، معجزه این طراحی را به دلیل استفاده از نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر در پرچم‌دار ‍۱۰۰۰ دلاری اپل می‌داند. برای توضیح بیشتر، باید اشاره کرد که در پایین صفحه‌نمایش، اتصالات نمایشگر به برد اصلی گوشی قرار دارد؛ هرچند اپل با استفاده از صفحه‌نمایش اولد انعطاف‌پذیر، این اتصالات را به پشت گوشی منتقل کرده است. سازندگان اندروید به این جهت نمی‌توانند گوشی‌های هوشمند دارای بریدگی خود را بدون حاشیه‌ در پایین صفحه‌نمایش ارائه دهند که محصولات آن‌ها به پنل اولد انعطاف‌پذیر مجهز نیست و ضمن اینکه پیروی از الگوی اپل، باعث افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌های پرچم‌دار اندروید خواهد شد. وان پلاس 6

با توجه به اطلاعاتی که اخیراً از گوشی وان‌پلاس ۶ به‌ دست آمده است، احتمالاً این مدل زودتر از نسل قبل معرفی خواهد شد؛ به همین جهت، ممکن است در بهار ۹۷ به‌صورت رسمی از آن رونمایی شود. ضمن اینکه پرچم‌دار ۲۰‍۱۸ وان‌پلاس، بیشترین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را در میان گوشی‌های هوشمند این سازنده دارد. مدتی پیش اعلام شد که وان‌پلاس ۶ با صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی از نوع OLED عرضه خواهد شد و حداقل ۶ گیگابایت رم دارد؛ ضمن اینکه تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، قدرت پردازشی این گوشی را تأمین می‌کند.

وان پلاس 6

  • تاریخ: شنبه 11 فروردین 1397 - 13:03
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد