تصاویری از سرفیس مینی مایکروسافت فاش شد

  • تاریخ: شنبه 31 تیر 1396 - 16:27
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
تصاویری از سرفیس مینی مایکروسافت فاش شد
در حالی که ظاهرا پروژه‌ی ساخت سرفیس مینی مایکروسافت منتفی شده بود، حالا تصاویری از این محصول منتشر شده است. سرفیس مینی یکی از محصولات مایکروسافت است که تا به این لحظه هیچ تصویری از آن منتشر نشده است؛ زیرا ردموندی‌ها به دلایلی تصمیم گرفتند پروژه‌ی ساخت این دستگاه را لغو کنند. این در حالی […]

در حالی که ظاهرا پروژه‌ی ساخت سرفیس مینی مایکروسافت منتفی شده بود، حالا تصاویری از این محصول منتشر شده است.

سرفیس مینی یکی از محصولات مایکروسافت است که تا به این لحظه هیچ تصویری از آن منتشر نشده است؛ زیرا ردموندی‌ها به دلایلی تصمیم گرفتند پروژه‌ی ساخت این دستگاه را لغو کنند. این در حالی است که مایکروسافت برای مدت‌زمان طولانی روی سرفیس مینی کار کرده است.

یک گزارش جدید در وب‌سایت ویندوز سنترال منتشر شده که در آن تصاویری از سرفیس مینی مایکروسافت فاش شده است. این محصول یک تبلت کوچک‌تر از سری سرفیس محسوب می‌شود و هدف از تولید آن، رفع نیاز دانشجویان و دانش‌آموزانی است که به دنبال یک جایگزین دیجیتال مناسب برای دفتر یادداشت‌های معمولی خود هستند.

طراحی سرفیس مینی به نحوی انجام شده است که حمل آن بسیار آسان باشد، اما شرکت مایکروسافت همچنین می‌خواهد کاربران حس خوبی از در دست گرفتن این دستگاه تجربه کنند؛ بنابراین از یک قاب مخصوص در سرفیس مینی استفاده کرده است. البته باید اشاره کرد که مایکروسافت در سرفیس لپ‌تاپ نیز چنین ایده‌ای را عملی کرده و با استفاده از آلکانترا در این محصول، حس سرد لمس لپ‌تاپ فلزی را از بین برده است.

از آنجا که هدف از تولید سرفیس مینی، رفع نیاز دانش‌آموزان است؛ این محصول به نحوی طراحی شده که با سرفیس‌پن هم‌خوانی داشته باشد. در این قلم تکنولوژی‌هایی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد به‌آسانی و به‌سرعت یادداشت‌های مورد نظر خود را بنویسند و ذخیره کنند. با این قلم می‌توانید حتی در شرایطی که دستگاه شما خاموش باشد به‌سرعت یادداشت‌برداری کنید.

البته ویژگی‌های مشابه سرفیس مینی نهایتا در سایر مدل‌های سرفیس نیز ارائه خواهد شد؛ اما قرار بر این بوده است که ابتدا تبلت جدید مایکروسافت به یک سری ابزار پیشگامانه مجهز شود.

کاربرد سیستم عاملی که شکست را تجربه کرده است

این دستگاه توسعه داده شده بود تا سیستم‌عامل ویندوز آر‌تی ۸.۱ را اجرا کند. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که ویندوز آرتی ۸.۱ یکی از پروژه‌های شکست‌خورده‌ی مایکروسافت محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۲ و روی سرفیس آرتی ارائه شده بود.

مایکروسافت تصمیم گرفت از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۰۰ برای دستگاه یادشده استفاده کند. یادآور می‌شویم که قدرت این تراشه برای اجرای ویندوز آرتی ۸.۱ بیشتر از حد مورد نیاز بود. محصول مورد بحث همچنین به‌صورت پیش‌فرض به یک گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده بود.

در حال حاضر شایعاتی وجود دارد که بر اساس آن‌ها، سرفیس مینی مایکروسافت از یک نمایشگر ۸ اینچی بهره خواهد گرفت؛ بنابراین این دستگاه ابعادی کوچک‌تر از سرفیس پرو ۳ خواهد داشت. کوچک‌تر بودن ابعاد سرفیس مینی باعث خواهد شد حمل و نقل آن برای افراد آسان‌تر باشد.

یکی از دلایلی که باعث شده است سرفیس مینی تاکنون معرفی نشود، نظریه‌ی مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا است؛ وی اعتقاد دارد این محصول در مرحله‌ی کنونی از امکانات و قابلیت‌های خیلی نوآورانه‌ای که بازار را شگفت‌زده کند بی‌بهره است. شباهت سرفیس مینی به برخی از محصولاتی که هم‌اکنون به بازار عرضه شده‌اند، از دیگر دلایلی است که باعث شده این پروژه دقیقا پیش از معرفی عمومی لغو شود. گفته‌ می‌شود تعداد ۲۰ هزار عدد سرفیس مینی برای نمایش بزرگ و آغاز پیش‌فروش این محصول توسط مایکروسافت تولید شده است.

  • تاریخ: شنبه 31 تیر 1396 - 16:27
  • نویسنده:
  • صفحه: اخبار
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد